torsdag 7 juni 2012

Home Swede Home

I tisdags kom vi hem till vårt kära hus i Umeå efter en exemplarisk hemresa utan köer och förseningar samt med god mat på planet och till och med några timmars sömn på planet. Mamma hade varit söt och fyllt vårt kylskåp och resten av familjen samt Mattias mamma kom och hjälpte oss att packa upp. Tack!

När vi hade packat upp ur väskorna så var jag bara tvungen att prova det jag undrat i några veckor... hade vi kunnat smuggla en människa i hockeytrunken?... 

på väg ner i väskan

... det gick!

På onsdag, nationaldagen, åkte vi ned till Sundsvall och hämtade upp vår nya familjemedlem, Mira! Riktigt söt tik på 9 veckor med mycket energi!

Mattias och Mira på en rastplats på väg hem

Mira

5 kommentarer:

  1. Hon var gullig.
    Kommer imorgon och tittar på MIRA.

    SvaraRadera
  2. Naaaaaw så SÖT hon är! Grattis till Er nya familjemedlem!

    Till Din kommentar på min blogg, förstod inte riktigt vad Du menade. Men visst läser vi Er blogg!!! Även om vi inte kommenterar varje gång så följer vi den ju, hoppas Ni fortsätter blogga :)

    Kram och välkomna hem! Hoppas få träffas isommar :)

    SvaraRadera
  3. Tack, hon är verkligen en gofis :) Jo nog vet jag att du följer bloggen, samma här med din, men jag är dålig på att kommentera :(. Det jag menade var att du pratade om någon utmaning så det var den jag var sugen på att veta mer om :) Hör av er om ni åker söderöver i sommar... Kram!

    SvaraRadera
  4. Här är utmaningen; http://maypel.wordpress.com/2012/05/16/utmaning-lite-mat-och-resor/

    Lite frågor om mat och resor som man ska svara på, det passar ju Dej som handen i handsken ;) Sen får Du utmana andra bloggare om Du vill :)

    Har Ditt nummer så vi hör gärna av oss om vi dyker upp i Era trakter :) Hälsa Mattias, Mira och resten av familjen! Vi ses!

    Kramar

    SvaraRadera