tisdag 30 augusti 2011

Några reser hem, en annan reser bort


Nu är jag åter själv. Imorse åkte jag med Irene och Bertil till flygplatsen och de sitter just nu på ett plan någonstans över Atlanten. Men redan imorgon åker jag till Las Vegas, Nevada och dagen har därför bestått av packande och tvättande samt några vändor i poolen och en sväng till veckomassagen. Mattias avslutar sin jobbgrej på torsdag eftermiddag så då lämnar vi Las Vegas i hyrbil och åker därefter på bilsemester genom delstaterna Utah och Colorado fram tills på tisdag då jobb och studier åter kallar. Nedan kommer kartor på hur vi planerar att åka. Som ni ser så är det mycket som ska hinnas med på kort tid som vanligt, men det får det vara värt!

Vart i USA som delstaterna ligger, klicka för att förstora

Mer detaljerad karta samt platsernas namn, klicka för att förstora

Jag ser verkligen fram emot denna resa! Bilderna på den mäktiga och mångskiftande naturen i Colorado och Utah som jag sett har gjort mig riktigt peppad så nu hoppas jag att verkligheten kan mäta sig med bilderna och i bästa fall överglänsa dem.

Äntligen har föresten bloggteknikkrånglet som var innan löst sig. Så för er som använder appledatorer eller iPhones när ni kollar bloggen går det nu att gå in på länkar, förstora bilder och kommentera till skillnad från tidigare. Jag har också lagt in en 'gilla' och 'ogilla' där ni gärna får trycka så jag vet vad jag ska skriva mindre/mer om.

Slutligen några kloka ord att tänka på när vi prioriterar hur vi vill leva våra liv...

Dalai Lama svarade på frågan vad som förvånar honom mest:


"Människan. Hon offrar hälsan för att hon ska tjäna pengar.
Sedan offrar hon pengar för att få tillbaka hälsan.
Och så är hon så angelägen om sin framtid att hon inte njuter av nuet.
Följden blir att hon inte lever i nuet och inte heller i framtiden.
Hon lever som om hon aldrig skulle dö.
Och så dör hon utan att ens någonsin ha levat."

2 kommentarer:

  1. Underbara ord av Dalai Lama, älskar honom! Har några böcker av honom. Så sant som det är sagt!

    Ha en jättetrevlig resa! Sköt om Er och kör försiktigt!

    Kramar från oss!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Själv har jag inte läst så mycket av Dalai Lama - men lär bli mer framöver :)

    Kram

    SvaraRadera