onsdag 24 augusti 2011

Irene får turisterna och amerikanarna att fly!

De två senaste dagarna har media skrivit mycket om Irene...

"Irene har ökat i styrka och dragit in över Bahamas. Turisterna skyndar sig för att hinna lämna ögruppen innan hon slår till med full styrka."

"Utanför USA:s östkust, som står näst på tur, har evakuering inletts efter varningar utfärdade av NASA. Irene kommer troligtvis att träffa USA:s östkust på lördag. Enligt beräkningar kan Irene komma att ställa till stora problem i New England och på Long Island".

Lördag??? Men det är ju först på tisdag nästa vecka som Irene och Bertil åker hem via New York!..

... Näe, det är naturligtvis orkanen Irene som media syftar på (hoppas jag), men det har varit en hel del rubriker som gett oss ett gott skratt angående yrvädret Irene. För det är ju inte alla som har en orkan döpt efter sig!


Orkanen Irenes beräknade bana och styrka de kommande dagarna. Som ni kan se är större delen av Florida (förutom sydöstliga delen) förskonade, själva bor vi på Floridas västkust som tur är.

Idag åkte jag och den andra Irene, icke-orkanen, till International Plaza - Tampa Bays största shoppingcenter - för lite shopping, pedikyr och manikyr... mycket trevligt! :) Väl hemma såg jag att jag hade fått ett mejl från min lärare från sommarkursen Afrikas moderna historia. Betyget blev VG på kursen, kompletterat med kommenter som "mycket bra" och "utmärkt" på min skriftliga tentamen, Kul! Men jag måste säga att mitt distanspluggande här verkligen har funkat bra. Jag har fått VG på de flesta kurserna och lärt mig en massa nyttigt och intressant. utan att det för den delen tagit särskilt mycket av min tid i anspråk. Jag antar att god självdisciplin, effektivitet och intresse för det jag läst varit ett vinnande koncept. På måndag börjar en ny termin med nya kurser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar