måndag 22 augusti 2011

Florida Aquarium

Trots att jag och Mattias nu bott i Tampa i snart ett år så finns det fortfarande mycket som vi inte hunnit göra eller se. Florida Aquarium, som ligger gångavstånd från vår lägenhet, var en av attraktionerna vi inte hunnit utforska.

Florida Aquarium

På akvariet visades djur som kan ses vilt i såväl Floridas hav, sjöar, floder våtmarker och träsk. Det finns verkligen ett varierat och intressant djurliv i denna delstat. De flesta av djuren och fiskarna hade dock jag och Mattias redan hunnit se vilt, men en och annan firre var ny för även oss :)


Denna fisk fick mig att tänka på ett youtubeklipp som ni kan se om ni klickar här


Min FavoritFloridaFågel - vadarfågeln Roseate spoonbill som den heter på engelska som med sin rosa fjäderdräkt och annorlunda näbb utmärker sig från de flesta andra fåglarna


Irene och Bertil framför hajarnas akvarium


Efter akvariet gick vi ned till Channelside Mall - ett restaurang- och affärsområde som ligger ca 10 minuters promenad härifrån. Där blev det stora drink på en bowlinghall och sedan kanongod mat på en grekisk restaurang.


"Everything is big in America" - även drinkar, ölglas och ryggstöd


Jag och Irene suger i oss en Hurricane Cocktail


Idag tog jag, Irene och Bertil oss en tur till Outletshoppingcentret i Ellenton, 40 minuter söderut härifrån, medan Mattias jobbade. Efter en massa fynd och träningsvärk i handen som drog VISA-kortet kom vi hem och avnjöd en god middag med grillat och vin. Talesättet Shop till you drop gjorde sig påmint under kvällen då vi alla var trötta.

Det, numera, obligatoriska shoppingfotot! Bland annat fem par skor, 4 par byxor och 10 par tröjor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar