fredag 22 juli 2011

Sista dagarna i Chicago

Nu är vi åter hemma i Tampa. De sista dagarna i Chicago spenderades för Mattias med jobb och för mig med en kombination av plugg och shopping (konstigt att det alltid är så mycket roligare att shoppa i städer man inte varit i tidigare, även om affärskedjorna många gånger är de samma).

Tisdagkväll var vi hembjudna till Mattias chef Scott och hans fru som bjöd på grillat.

Ute på altanen hemma hos Mattias chef i väntan på att köttet ska bli färdiggrillat


Scotts fru och deras 5-månader gamla son som redan har ett 'Frequent flyer card', mobil och dator - det ska börjas i tid om han ska bli IT-snubbe som sin pappa!


Den norra delen av Nordamerika verkar ha dille på höga tornliknande byggnader. När vi var i Vancouver fanns ju Vancouver tower (150 meter), i Seattle the Space Needle (184 meter), i Toronto CN tower (553 meter) och i Chicago finns både Sears Tower (441 meter) och John Hancock Center (344 meter). Men utsikten från dessa torn brukar ju vara oslagbar så vi passade på att besöka den sistnämnda när vi dagen därpå åkte ned till Downtown Chicago som för övrigt hade den dyraste parkering vi varit med om (29 dollar för två timmar).

Att Chicago hade välbesökta badstränder mitt i centrum förvånade mig, jag hade nog mer väntat mig en stor hamn och industrier vid strandkanterna


Vi åkte upp i John Hancock Center - ett av Chicagos högre byggnader, och tog oss varsin drink samtidigt som vi kunde beundra utsikten


Restaurangen i John Hancock Center, inget fel på utsikten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar