lördag 2 juli 2011

Förkläde - för att vi är så normala.

Igår besökte vi ett event, First friday, i grannstaden St Pete. Precis som namnet avslöjar är första fredagen varje månad den stora partykvällen i St Pete då ölen flödar och besökarna umgås, festar och svettas (luftfuktigheten var allt annat än återhållsam).
Som ni kan se var vi inte de enda som hade sökt oss till bargatan


Volontärer som säljer öl på gatorna för att stödja olika föreningar

Men vi började i Tampa hemma hos vår kompis Greken. Vi var föresten en väldigt internationell skara, både på förfesten och senare när vi for ut, bestående av en kanadenska-filippinska, två greker, en schweizare, två amerikaner, en italienare-mexikanare, en ryss, en iranier och så vi, "the Swedes" - som vi kallas ganska ofta.

Vi fick föresten en liten oväntad förfrågan under kvällen från vår kompis greken:


-Om ni inte har någonting för er imorgon, skulle ni kunna följa med på min blinddejt? Jag tänkte att det kunde bli mer avslappnat om min dejt fick träffa några av mina NORMALA vänner...


Självklart ställer vi upp, så ikväll blir det dubbeldejt. Men jag måste erkänna att jag känner lite press på att leva upp till vad han nu menar med 'normala' :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar