onsdag 10 november 2010

Where do you want the bed M'am?

I måndags tog vi vårt pick och pack och flyttade över gatan till vår nya lägenhet. Till skillnad från den förra lägenheten så är den här mycket större och vi har en balkong med utsikt över poolområdet och centrum (tidigare var vi utan balkong och med utsikt över en byggarbetsplats och motorväg:P) Så nu står ett ljust och fint sovrum med poolutsikt, eget badrum och walk-in-closet och väntar på Dig som vill komma och hälsa på!

De flesta möblerna har vi köpt begagnat och fått hemkörda (blev enklast så eftersom bilen saknar dragkrok - som alla bilar här - och inte har ett särskilt stort bagageutrymme). Det var 3 stora män med sydstatsdialekt som kånkade på möblerna medan jag dirigerade. Och som typiska sydstatare kallade de hela tiden mig för m'am, är det bara jag som blir obekväm av det? "Yes M'am", "Where do you want the bed M'am?", "Ok M'am"osv. Det känns överartigt och överformellt somtidigt som det får mig att känna mig riktigt gammal :P

Vi har även varit några svänger till IKEA och inhandlat två skrivbord (samt värmeljus och servetter förstås!). Första kvällen hade vi inga egna verktyg och Mattias knackade därför på hos grannar för att låna, men också för att det var ett bra svepskäl att undersöka vilka grannar vi har! Den första han knackade på hos var en ensam tjej i min ålder som knappt vågade öppna dörren när hon hörde denna okända man, hon hade inte heller några verktyg. Nästa person hade verktyg, men också en liten bjäbbhund som vi hör dygnet runt. Så nu spanar vi nyfiket efter våra resterande grannar!

3 kommentarer:

  1. Tror solen har gått hårt åt dig hjärtat... visst åldras man snabbare av solljus, men vad har hänt gumman!!! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte vad du pratar om Tina ;) Kan det vara glasögonen som gör att jag är lite olik mig kanske? :P

    SvaraRadera
  3. Ja det måste vara det, eller att du har uppsatt hår.. eller så är det bara att ljuset reflekterars annorlunda närmare ekvatorn och på andra sida jorden.. du är ju som på mittersta baksidan nu, från mittt håll sett, och jag menar, kolla bara på månen, där spelar det ju roll om man är på bak eller framsidan... det är nog en combo av nya brillor, uppsatt hår och annorlunda ljusreflektioner!! måste vara så...

    SvaraRadera