lördag 6 november 2010

"Mussen"...

Nu, Anders och alla andra, kommer äntligen bilder på vårt bilköp!

Det är som sagt en Ford Mustang V6 av årsmodell 2011. 306 rappa hästar (0-100 på 5.1 sekund), 6-växlad automatlåda, skinnklädsel, största stereon med bluetooth-uppkoppling till telefonen (det här börjar låta som en blocketannons, men jag skriver bara vad Maken säger åt mig att skriva), roliga lysfunktioner invändigt, men tyvärr inga sätesvärmare (ja, jag ÄR frusen).



Bilen har redan visat sig ha en oväntad fördel. Bilen står i ett p-garage som hör till byggnaden vi bor i. Vi har bara blivit tilldelade en vägbomsnyckel och en parkeringsplats. Därför gjorde vi en fulis under den tiden vi både hade Mustangen och hyrbilen, nämligen ställde en på gästparkering och använde vår garage-bomsnyckel till båda bilarna utan att betala extra. Vi trodde vi var smarta som hittat en lucka i systemet, men icket! Dagen vi skulle lämna tillbaka bilen vägrade bommen öppna sig för bil nr 2 som var Mustangen och den var således instängd i garaget. En vakt kom, men istället för att skälla på oss för vårt parkeringsfuskande beundrade han bilen och skyllde på tekniskt fel.... nice! Hundtricket känner ju alla igen, men biltricket? Tydligen!


Idag har vi mest tagit det lugnt. Mattias släppte av mig på en nagelsalong och åkte sen och kollade på tv-apparater. USA kan upenbarligen inte göra naglar med gelémetoden så idag bestämde jag mig för att byta till akryl. Jag unnade mig även lite nailart på ringfingren och håller nu tummarna att akrylen håller bättre än föregående skit, för göra om naglarna varannan vecka har jag varken tid, lust, råd eller fåfänga till!


Dagens resultat

3 kommentarer:

  1. Ser ingen skillnad på akryl och gelénaglar, men snygga var dem iallafall....

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att få åka i den snygga bilen... Hur går det med ditt amerikanska körkort?

    SvaraRadera
  3. Har tid på migrationsverket på fredag för att få mina papper ändrade (förhoppningsvis) så efter det ska jag till social security och ändra mitt id-kort och därefter kan jag köa till körkortstanten som är ganska less på mig vid det här laget :P

    Man tycker ju nånstans att övriga myndigheter borde lita på och godkänna ens identitet om redan amerikanska ambassaden granskat, godkänt och likaså gränsvakterna :P

    SvaraRadera