måndag 15 november 2010

Bra restaurangkarma!

Eftersom ni som kommer och hälsar på framöver kommer ha ett pressat tidsschema så tänkte jag och Mattias offra oss och testa igenom Tampas restaurangutbud så ni själva inte behöver gå på några nitar och vi kan ta er till de bästa guldkornen! :)

I helgen hade vi en mycket bra restaurangkarma... I fredags bestämde vi oss för att vandra in till centrum för lunch och sprang på Bondens marknad som tydlig hålls varje fredag under lunchtid bara några kvarter ifrån oss (hur kan vi ha missat det?). Där hittade vi också ett nytt lunchställe som genast åkte upp på favoritlistan! Vem kan tacka nej åt välgjorda ekologiska mackor och sallader som alla har det där lilla extra? Förutom det hade de också en frukostflingebar med ca 50 olika sorter, perfekt för framtida bruncher! Lördagens middag intogs på en tapasbar där vi kallasade på en blandning av olika ostar, kallskuret och grillat till ljudet av Flamencomusik live. Mycket väl godkänt!


Tapasbaren

Just nu läser jag bland annat en kurs i religionspsykologi. Därför tänkte jag i söndags gå på gudstjänst i baptistkyrkan som underlag för en examinationsuppgift (Mattias var av någon anledning inte alls sugen och mumlade fram nån ursäkt om att han skulle vara upptagen med att borsta tänderna precis då :P. Sådana gånger saknar jag min kompis Susanne som till och med är en mer hängiven religionsnörd än vad jag är!). Men då jag vaknade på söndagsmorgonen med halsont, täppt näsa och allmänt hängig fick även jag kasta in handduken. Får bli gudstjänst till helgen istället! Istället tillbringades söndagen med pluggning och sen på kvällen gick vi ut och käkade på Hooters (goda drinkar, dålig mat) för att sedan se Unstoppable på bio. Den handlar om ett skenande, förarlöst tåg och hur man ska få stopp på det.

Unstoppable var spännande, men ganska förutsägbar. Vi kanske skulle haft ribban lägre och tyckt om den mer om vi inte kvällen innan hade sett den spanska filmen Cell 211 som handlar om ett fänglelseuppror där en vakt under cover av misstag blir instängd med fängelsets farligaste interner och gör sitt bästa för att övertyga dem att han också är en farlig brottsling. Spännande, intressant och en sån där film som man går och tänker på ett tag efteråt, definitivt sevärd!



2 kommentarer:

  1. Skulle lätt ha följt med dig! Saknar dig för övrigt.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle inte ha följt med till baptisterna men hade gärna lyssnat på flamencomusik o käkat god mat. Saknar dig också. Kram

    SvaraRadera