torsdag 4 november 2010

När du inte kan använda crocs...

Efter två månader av sol och 28-32 grader varje dag kläckte jag igårmorse ur mig "Jag har så mycket att göra idag, jag önskar att vi får ett riktigt skitväder idag med mycket regn så jag inte frestas att gå ut" och vips så började det regna och har hållt i sig även idag, vilket passat mig utmärkt då jag suttit med en hemtenta. Jag hoppas dessa väderförmågor även håller i sig när jag kommer tillbaka till Sverige... då ska jag önska sol och värme!

Pratade föresten med en vän från Sverige idag som hade varit på en hundpromenad med crocs-skor ute i regnet. Eftersom valet av promenadskor uppenbarligen inte var helt genomtänkt (och det inte var första gången som min vän missbedömde crocs användningsområden) kom vårt samtal in på i vilka andra situationer som crocs inte funkar och följande är några av situationerna som vi kom fram till:

  1. Asfaltsläggning (Varmt, varmt, varmt!)
  2. Ridning (att fastna med foten i stigbygeln, ramla av och sedan släpas efter en skenande häst är helt klart detsamma som att be om blåmärken och köttsår - i bästa fall).
  3. Springa Tjejmilen (Vilket prövades förra sommaren. Skavsår tillsammans med det nyhetsinslag som gick på tv4+ i en hel vecka efteråt talar för att det inte kommer upprepas).
  4. Stämpla överförfriskade och dryga människor på fötterna på krogen. Med stilettklackar går det utmärkt och kanske till och med lämnar kvar ett litet märke, men med crocs-skor skulle det förmodligen inte ens märkas och hela situationen skulle bli fel, ungefär som när Kajsa tror att hon låter hotfull när hon morrar, men ingen tar henne på allvar).
I övrigt har känt mig väldigt produktiv idag! Jag har lämnat in totalt 3 uppgifter som ska vara inne senast om 74 dagar samt läst ut 300 sidor på en bok som vi ska ha under kursen som börjar först nästa vecka. Håller denna självdiciplin och framförhållning i sig kommer jag nog bli uttråkad i slutet av terminen, tur att vi får besök då! :)

1 kommentar:

  1. Blir imponerad av din diciplin. Det blir bra att du är lite mer "ledig" när vi kommer! Ha det bra:)

    SvaraRadera