torsdag 30 september 2010

Vardagen har kickat igång

I måndags tog semestern slut och Mattias började jobba och jag plugga. Jag har "tjuvpluggat" lite redan under semestern och känner därför att jag ligger bra till i min tidsplanering! Inlämningsuppgifter för de första 7 veckorna är redan klara och jag har börjat beta av litteraturen på en kurs som börjar nästa vecka. Mattias känner sig redan hemma på sin nya arbetsplats (vilket i och för sig kan ha att göra med att han jobbar hemifrån) och har redan en resa inplanerad nästa vecka till... Köpenhamn!

I måndags hade vi vår första kalla dag, ca 25 grader, här i Florida och jag antar att det är oundvikligt att det blir vinter även här. Jag har väl inte rätt att klaga med tanke på att ni har det kallare i Sverige, men det blev som en stor skillnad när temperaturen som varit densamma sen vi kom helt plötsligt skönk 10-15 grader från en dag till en annan! På tv går det ständigt en reklam om en fleecefilt med ärmar som jag definitivt kommer köpa om det blir under 20 grader. Dock lovar de flesta vi pratat med att vintern här i Florida innebär att man fortfarande kan gå runt i kortärmat och kortbyxor, men att det inte är lika svettigt som under sommaren. Jag hoppas att de har rätt...

En Snuggie hade jag behövt i Sverige, frusen som jag är!

I övrigt har det inte hänt så mycket. Det är väl det som kallas vardag?

5 kommentarer:

  1. Vad ska hon bli när hon blir stor då? Vad och var pluggas det? :)

    SvaraRadera
  2. pluggar svenska distanskurser på nätet faktiskt, gratis och begripligt ;)

    SvaraRadera
  3. den finns att köpa på coolstuff.com om du inte vill ha en just nu :)

    SvaraRadera
  4. haha, förstod att du skulle kolla upp det Tina :P Om jag skaffar mig en i leopard så kan du ha en i zebra och sen kan vi sitta i soffan på söndagsmornar och gå igenom världskonfliktsdokumentärerna med varsin godispåse... good times! ;)

    SvaraRadera
  5. Jag var bara TVUNGEN att skicka den här länken om du ens funderar på att köpa en sån där filt!

    http://www.youtube.com/watch?v=h05ZQ7WHw8Y

    Kram Sandra

    SvaraRadera