söndag 12 september 2010

Gåtan är löst...

Gårdagen bestod av lägenhetsspan igen. Det finns verkligen jättemånga fina ställen ut efter kusterna som är väldigt intressanta. Tyvärr har vi inte hittat något möblerat än och börjar mer och mer luta åt att hyra omöblerat och köpa begagnat/ikea det vi behöver.


Vi åkte också och tankade för första gången. När vi precis hade rullat in på parkeringen hörde vi däck som tjöt och sen en smäll! Två bilar hade krockat alldeles brevid macken. Den trevliga mackkillen berätta för mig att bilförsäkringarna i Florida är dyrare än i resten av USA eftersom det kommer hit så många turister som inte vet var de ska köra och därför gör oförutsedda manövrar i trafiken vilket resulterar i många olyckor. Den informationen, bilolyckan samt två till bilolyckor vi såg senare under dagen har gjort att, åtminstone jag, kollar över axeln en extra gång eller sju innan ett filbyte på motorvägen :S En fulltank till bilen kostade för övrigt 300 kr, så ca 5 kr/litern. Helt ok! :)


Idag ska vi åka iväg på bilsemester i ca en vecka. Jag vet inte hur tillgången till Internet kommer se ut, men kommer passa på om uppkoppling ges att dela med mig av bilder från resan. Vi tänkte åka mot New Orleans och besöka några andra ställen på vägen.


Föresten! Gåtan med hushållsmaskinen är löst... håll i er nu... det var en sop-ihop-pressare! En snubbe kom hit och skulle byta nåt i vår ventilation så då passade vi på att fråga (vet inte om han verkligen hade ett ärende hos oss eller om det hängde ihop med att jag ca 20 min innan hade satt igång brandlarmet när jag stekte mina frulle-bacon, men svar på gåtan fick vi! :P)

2 kommentarer:

  1. Kul med en tripp sådär! Hoppas det blir många fina foton!

    Bensinen ja, ett kapitel för sej. Våra vänner från Texas höll på att smälla av när vi tankade här inför en tripp till IKEA. Men å andra sidan sa dom att IKEA var dyrare i Texas. ;oP

    Då gissade vi inte så himla dåligt, nån slags återvinning alltså. Öh, nästan. Brandlarm, det går bra för Er over-there... ;)

    Hoppas Ni har en toppenfin semester!

    SvaraRadera
  2. haha, ja, saker ska väl ta ut sig ;) Har en del bra bilder redan från vår första dag på bilsemestern :) de kommer i bloggen då jag har mer tid att skriva...

    Grattis till att ni hade närmast gissning föresten! :D

    SvaraRadera