lördag 11 september 2010

Lägesrapport från poolen

Då har det hänt! Det vi alla skämtat om, men egentligen inte trodde skulle bli verklighet... Mattias har börjat prata som Dolf Lundgren! Än så länge har det bestått av att han försvenskar engelska ord som igår när vi pratade om att hälsa på en kollega till honom och Mattias sa att han skulle mejla kollegan och höra vilken tid vi kunde stoppa förbi (alltså stop by). Det är bara att hålla tummarna att denna förvandling inte eskalerar eller smittar... om så är fallet har jag absolut någon att skylla på!

Igår hade vi vår, faktiskt, första slappardag.


Mattias slappar vid poolen

Mattias testar den alldeles för varma bubbelpoolen


Vi fick också sällskap av en ödla som tyckte att Mattias bok utgjorde en utmärkt skuggplats! Det var med ett hjärta av sten som vi sedan tog ifrån den lilla parveln dess skydd mot solen.

Vår husödla tar skydd från solen


Här simmar jag mina morgonlängder. Till vänster bakom mig ser ni gymmet och till höger leder en trapp upp till bubbelpoolen.


På dagen åkte vi till ett av de större shoppingcentrena i stan. Utanför fanns det valet parking där lata människor som inte orkade gå från parkeringsplatsen kunde lämna av sin bil utanför ingången och få den parkerad för $5, vilket en del gjorde (nej, inte vi). Väl inne i shoppingcentret hittade jag snabbt en nagelsalong och Mattias hittade en Apple-butik. Att göra naglar i USA är mycket billigare än i Sverige! Dock inte med samma resultat och trevliga personal så det fick mig att sakna mitt nagelställe i Umeå :(


Vi for förbi ett ställe som sålde Frozen yoghurt och berry shakes. Så gott!


På kvällen gick vi på bio och såg Machete. Det kan verkligen rekommenderas till alla er som, liksom jag, älskade Tarantinos Kill Bill!

Vädret här är verkligen speciellt. ”If you don’t like it, wait 5 minutes” som något talesätt säger. Det är soligt och runt 30-35 grader varje dag, men även vanligt med väldigt lokala regnskurar och åskoväder. Försökte filma åskan vi såg igår från bilen, nedan är resultatet.

4 kommentarer:

  1. okej.. om jag ska komma och hälsa på får ni nog prata med vädergudarna lite... jag accepterar inte och då menar jag INTE sån åska och blixar på min semester.. jag skulle ligga som en blöt fläck under mattan i bilen och skrika ;)

    SvaraRadera
  2. Poolen såg härlig ut men inte åskan och blixtarna./Lovisa

    SvaraRadera
  3. Men åskan är ju så vacker att titta på! :)Men ok. Jag ska göra vad jag kan för att det inte ska åska när ni kommer på besök ;)

    SvaraRadera
  4. Härligt med slappardag i solen och poolen! Och åska är underbart!

    Hälsa Dolph, eh vi menar Mattias! ;)

    SvaraRadera