måndag 11 april 2011

Ridtur

Igår var det tänkt att Mattias syster Agneta med familj skulle komma hit, men på grund av tekniskt fel med flyget från Stockholm tvingades de stanna i Stockholm ett extra dygn och sedan flyga från Köpenhamn. Vet själv hur frustrerande och långa timmarna blir när man ställt in sig på att åka och sen blir det inte av! Men de har i alla fall äntligen kommit iväg idag och ikväll åker jag och Mattias och möter upp dem på flygplatsen! :)

Imorse åkte jag och Mattias till ett kontor som ger rådgivning vid deklarering. Skattesystemet i USA är verkligen mycket krångligare än det i Sverige och det blir INTE bättre då man dessutom har inkomst från två länder under ett kalenderår. Jag blev också olyckligt medveten om att jag inte alls behärskar engelska språket obehindrat då det där ekonomiska byråkratspråket hade en hel del svårbegripliga ord!

Väl hemma hade jag fått ett sms:
Steve - Up for adventures today? No sandals! See you in 30 min...

Det visade sig att han hade hittat en mexikansk bondgård lite öster om Tampa som hade hästar! Så efter en god lunch blev det en timmes hästturridning ute i naturen och jag fick även öva lite spanska då var mexikanske guide inte kunde så mycket engelska.

Skakigt kort som Steve tog med sin mobil under ridturen

1 kommentar:

  1. Hi there, I enjoy reading all of your article.
    I like to write a little comment to support you.


    my web-site ... partyhymns.Com

    SvaraRadera