tisdag 19 april 2011

Floridas elektriska himmel

Tog en promenad nu på kvällen och bjöds på ett riktigt vackert åskmoln som i ca 2 timmar bjöd på tysta blixtar som lyste upp hela molnet likt fyverkerier, på den i övrigt molnfria himmelen. Inget muller hördes trots att blixtarna bytte av varandra ungefär med samma takt som popcorn poppas... åskan här i Florida fascinerar mig verkligen! Tyvärr hade jag inte med mig kameran på promenaden, men hittade en bild på Internet som en annan Floridabo tagit under kvällen.

De ljudlösa Floridablixtarna som lyser upp hela moln

Har också fått glada nyheter idag! Min vän Susanne har fått beviljad ledighet från sitt jobb till hösten så nu kan vi börja planera vår treveckors backpackingresa i Centralamerika på allvar! Visserligen är det ett bra tag kvar, men det är kul att ha någonting att se fram emot!

2 kommentarer:

  1. Hejsan, hoppas allt är bra idag!

    Jag har varit inne på din blogg (svenskafloridafrun.blogspot.com) några gånger den senaste tiden och jag måste säga att jag tycker att den är riktigt, riktigt bra.

    Jag jobbar själv med en sajt som heter Luftgrop (www.luftgrop.se), där man kan söka efter billiga flygbiljetter och snart även hotell och charterresor.

    Siten är 9 år gammal men jag har precis gjort om mer eller mindre allt.
    Jag kommer att lägga upp en rubrik på Luftgrop som heter Våra Bloggvänner. Här kommer våra besökare enkelt kunna hitta riktigt bra resebloggar och jag skulle väldigt gärna vilja att du finns med. I utbyte skulle vi vilja ha en länk hos dig i sidfoten eller i menyn.

    Det hade varit jätteroligt om vi kunde påbörja ett samarbete, lägg gärna ett mail!


    Hälsningar,

    Rasmus Lindström
    Luftgrop.se

    SvaraRadera
  2. Hej Rasmus,
    Vad glad jag blir att du gillar bloggen! Jag var in på er sida (luftgrop.se) för att hitta någon mejladress till dig, men fann ingen. Så mejla mig gärna på oberg_victoria@hotmail.com så kan vi fortsätta prata där.

    Ha en bra dag!

    Vickis

    SvaraRadera