söndag 17 april 2011

Rå fisk och kvinna i köttklädnad

Shopping på outletshoppingcentret i Ellenton stod på schemat igår, och shoppa gjorde vi!

En del av fynden


På kvällen mötte vi upp med familjen Perran och Ankie med barn och svullade på en asiatiskt bufférestaurang. Eftersom det var buffé passade jag på att testa sådant jag i vanliga fall aldrig skulle beställa in, som musslor, ostron etc. Som jag misstänkte var det inte något som föll mig i smaken, men nu har jag testat i alla fall! :)

Chokladfontänen vid efterrättsbordet


På hemvägen var några gator mellan oss och St Pete Forum arenan avstängda. Först idag kom jag på varför! Lady Gaga hade nämligen konsert här i Tampa igår och ikväll är det dags för Iron Maiden att rocka loss! Acke och Perran ska dit, men stackars Mattias får ingen användning av sin biljett. Vad är oddsen för en jobba-hemifrån-kille att bli kallad till Las Vegas i jobb på en söndag och att det just den söndagen dessutom ska krocka med en Iron Maiden konsert som spelar 5 minuter ifrån vår lägenhet?! Uppenbarligen kan det hända...


Lady Gaga i sin berömda köttklänning

2 kommentarer:

  1. Oj vad det shoppats ;) Är det billigt månntro???

    Vilken otur för Mattias! Bättre lycka nästa gång!

    Kram på Er!

    SvaraRadera
  2. Ja, shoppa är verkligen billigt här, särskilt nu när dollarn är så låg :)

    SvaraRadera