måndag 2 juli 2012

det är inte bara du...

... som följt bloggen. Så nedan tänkte jag redovisa lite statistik om er läsare som kanske kan vara kul att veta.

Under de två år som jag skrivit aktivt har antalet läsare legat mellan 80 och 120 per dag. den vanligaste sökvägen har varit google och enligt blogger-statistiken verkar många ha hittat till min blogg när de av en tillfällighet har googlat ord som jordens undergång 12 maj, orkanen Debbie, tollare och lyxvillor Florida. Men det allra vanligaste sökordet har naturligtvis varit olika varianter och kombinationer av Svenska Floridafrun. Näst efter Google har många hittat till min blogg via min kusinsambo Marias blogg och på tredje plats i länkningsstatistiken har vi Facebook. Lite otippat så har vi på fjärde plats en rysk hemsida som jag aldrig blir klok på. Däremot är ryssarna (eller kanske svenskar som bor i Ryssland) på tredje plats efter Sverige och USA i antalet läsare. Nedan ser ni några andra länder som jag haft regelbundna läsare från, jättekul! Även om jag måste erkänna att jag ju blir lite nyfiken på vilka alla ni är runtom i världen... ;)


Statistiken ovan redovisar bara de tio första länderna utifrån antalet sidvyer, men på dessa två år har det klickats in från 40+ olika länder! Jag gissar att det övervägade handlar om utlandsboende eller resande svenskar, så jag är glad att jag kunnat inspirera er med vår resa och utlandsboende. Om du som läser detta själv bor utomlands och bloggar får du gärna länka så jag får mig lite läsning och respepp.

Åh vad jag blir ressugen av att prata om andra länder. Jag har ju varit hemma i en månad nu... kanske dags att börja kolla på resor ändå? Någon weekend till en europeisk storstad? Passa på att åka till Mellanöstern nu när flygresorna är billiga dit? (Förvisso på grund av den olidligt varma sommaren där och oroligheterna i visa områden, men ändå!) 

Ett inlägg kvar till 500... 

1 kommentar: